TRIP UDANG GALAH KE SG BERNAM TAHUN BARU 2014




ASSALAMMUALAIKUM and HI all

*since i receive few calls from non Malay friends who interested with my blog, 
U guys make me smile dude! Thanks and do come again all ;)





Selamat menyambut tahu baru renjer ucapkan kepada semua peminat-peminat blog renjersungai,terima kasih atas sokongngan anda dan renjer berterima kasih juga kerana sudi singgah dan menyelongkar laman sesawang renjer ni..diharap dapatlah kita berkongsi pengalaman  dan bertukar-tukar pendapat didalam dunia pancing ini.

 01.01.2014 trip renjer ke sg bernam dengan misi memburu si sepit biru..kini sg bernam sudah boleh diterjah walaupun air sungainya belum surut banjir sepenuhnya..yang pasti..jika memiliki enjin bot sendiri bolehlah mula mengatur trip ke sg benam ni atau pun boleh terus turun ke sg bernam ni dengan menyewa bot untuk pancingan udang..


 |


hasil kami kali ni agak memuaskan walaupun kami turun agak lewat dan perlu menyiapkan peralatan-peralatan yang penting untuk memancing..apa-apa pun kepuasan kami memancing kali ni cukuplah untuk melepaskan gian memancing setelah berbulan sg bernam ni di tenggelami air banjir..yang penting dapat jugak kami bersantai sambil menghirup udara segar sg bernam dicampur mee maggie udang galah hehe...

banjir sungai pun masih belum betul-betul surut..hutan pinggir sungai masih ada lagi yang ditenggelami air..bermakna udang-udang galah ini masih belum turun sepenuhnya ke sungai asal..jika cuaca mengizinkan dalam masa sebulan ni..mungkin air sg bernam ni akan pulih sepenuhnya..jika kena teknik..dan lubuk-lubuk yang tertentu pasti hasilnya akan memuaskan inshaa Allah...

Jika yang inginkan turun trip bersama dengan Renjer, bolehlah kita atur trip bergantung pada masa dan jadual Renjer.. Apa-apa pun halo je renjer dulu.. Kita bincang.. kalau untuk musim ikan, kena tunggu musim udang habis dahulu.. jika tidak umpan yang kita gunakan akan diganggu oleh udang...

|
(port parking jambatan muhibah)
|


jika ada yang berminat untuk menyewa bot ke sg bernam ni bolehla berhubung dengan pengusaha bot di sungai bernam ni (paktam 0132836036 atau broder yon 0132523923) harga boleh bincang dengan diorang ni..lokasi jeti bot diorang ni terletak di jambatan muhibah sungai bernam.

P/S :  Turun ke sg bernam ni, tak semestinya akan menjanjikan hasil yang lumayan.. ia bergantung kepada keadaan air, cuaca dan juga tahap aktif atau tidaknya udang.. semuanya tetap bergantung kepada rezeki masing-masing.. terima kasih :)


6 komen tak kire kaki pancing:

izani hamid said... Reply To This Comment

tahniah abg saiful...t.kasih atas info, bkn sahaja sg bernam,mana2 sg yg ada udang memang musimnya..biasa lps banjir...bgtg cuaca dan suhu air.
lg dkr2 raya cina ni...ngailll ngail

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

info yg kita perlu kongsi bersama :)

Mohd Shubhi said... Reply To This Comment

Orang kata kalau ada udang galah, biasanya ada buaya...betul ke..? bestnya tengok udang mereko dalam mee tu...memelh air liur

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@Mohd Shubhi entah le, mungkin la jugak kot,klu dah nma sungai tu xmustahil dia ada :)

bab mee tu, mmg terbaik lahh !! :P

Bro hantu said... Reply To This Comment

sedap betul ikut trip memancing udang.. Boleh makan maggie udang sekali

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

Pengalaman yg mgkin xdpt dilupakan...meggie udang!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...