INFO TERBARU SG BERNAM 2014



ASSALAMMUALAIKUM and HI all

*since i receive few calls from non Malay friends who interested with my blog, 
U guys make me smile dude! Thanks and do come again all ;)





Apa yang terjadi kepada sungai bernam?? seperti yang tertulis di akbar-akbar minggu lepas seperti dalam gambar diatas.. tindakan sudah diambil dan punca kejadian sudah dikenal pasti..apakah tindakan seterusnya?? itu renjer kurang pasti..yang pastinya punca kejadian adalah berpunca dari sisa kilang yang terdekat.

sebelum itu,renjer ingin memohon maaf kerana terpaksa membatalkan semua trip memancing terutama kepada pemancing yang sudah menempah renjer untuk turun trip memancing dan yang telah setuju dengan harga trip yang renjer tetapkan seperti yang tertulis di entry blog yang lepas..maafkan renjer..mungkin kita tidak ada rezeki untuk memancing dan berkongsi pengalaman..

akan tetapi!! jika masih berminat la....




info terbaru :  bagi renjer sungai bernam ni tidaklah terjejas kesemua alur sungai akibat sisa kilang tu..masih ada lagi tempat yang boleh memancing dan masih lagi boleh berhasil..cuma lokasinya agak jauh sedikit dari tempat yang tercemar..cuma buat masa ni untuk ke lokasi yang renjer maksudkan..ada sedikit cabaran.. perlu tracking untuk sampai  ke lubuk-lubuk tertentu..

disebabkan air sungai makin surut, menggunakan bot mungkin sedikit sukar dan agak jauh..perlu banyak menunda bot kerana ada laluan-laluan yang airnya sungainya terlalu cetek dan halangan-halangan dari pokok-pokok yang tumbang ke dalam sungai..





jika berminat, renjer boleh aturkan trip memancing untuk ke lokasi yang renjer maksudkan tapi untuk memburu ikan kelabau sedikit sukar la kerana air sungai yang terlalu surut..biasanya ikan kelabau ni bila air sungai sudah surut ia lebih gemar bermain dikawasan yang bereba..untuk mendaratkan ikan ni dikira 50--50 la..tetapi jika ada rezeki..mungkin boleh dapat. siapa tahu kan?

ikan apa lagi yang kita boleh dapat selain ikan kelabau?? jika menggunakan sawit peram..insha Allah.. ikan seperti ikan lampam dan ikan kaloi..dan jika kita menggunakan umpan seperti umpan anak ikan..kita boleh cuba memancing ikan belida,ikan baung,ikan tapah,ikan toman,ikan ketutu dan sebagainyalah senang cerita hehe... apa-apa pun renjer offer kepada pemancing yang betul-betul berminat, dan yang inginkan memancing serta cabaran...amacam?? ada brannnn??



p/s : bila dan bagaimana?? halo2 renjer..kita bincang dulu..



11 komen tak kire kaki pancing:

Mohd Shubhi said... Reply To This Comment

wow! besau nyer ikan tu...tentu sedap makan!

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@Mohd Shubhi klu ikan belida tu,blum pernah pun buat mkn yg saiz mcm tu, katenye ikan tu sedap buat kuah laksa :)

m hafiz said... Reply To This Comment
This comment has been removed by the author.
m hafiz said... Reply To This Comment

Ranjer kereta bleh ke lalu seri keledang tu? Teringin nk mancing atas jambatan yg renjer ckp tu...

Bro hantu said... Reply To This Comment

wow besar ikan bos.. susah nak dapat tue

Bro hantu said... Reply To This Comment

Blog anda ada disini Myrodreel

dayat coutinho said... Reply To This Comment

Assalamualaikum..bro renjer blh join g mancing..port renjer mmg terbaik la..

IBU PUSPITA said... Reply To This Comment

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Samdarkrai 234 said... Reply To This Comment

trimakasih infonya...
sangat menarik dan bermanfaat...
mantap deh pokoknya...
kunjungi balik yah nonton flim online di: http://inibos.com
.

PAK JUNAIDI said... Reply To This Comment


SAYA SANGAT BERSYUKUR ATAS REJEKI YANG DIBERIKAN KEPADA SAYA DAN INI TIDAK PERNAH TERBAYANKAN OLEH SAYA KALAU SAYA BISA SEPERTI INI,INI SEMUA BERKAT BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA YANG TELAH MEMBANTU SAYA MELALUI NOMOR TOGEL DAN DANA GHAIB,KINI SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTANG-HUTANG SAYA BAHKAN SAYA JUGA SUDAH BISA MEMBANGUN HOTEL BERBINTANG DI DAERAH SOLO DAN INI SEMUA ATAS BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA,SAYA TIDAK AKAN PERNAH MELUPAKA JASA BELIAU DAN BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU OLEH RAWA GUMPALA MASALAH NOMOR ATAU DANA GHAIB SILAHKAN HUBUNGI SAJA BELIAU DI 085 316 106 111 SEKALI LAGI TERIMAKASIH YAA MBAH DAN PERLU ANDA KETAHUI KALAU MBAH RAWA GUMPALA HANYA MEMBANTU ORANG YANG BENAR-BANAR SERIUS,SAYA ATAS NAMA PAK JUNAIDI DARI SOLO DAN INI BENAR-BENAR KISAH NYATA DARI SAYA.BAGI YANG PUNYA RUM TERIMAKASIH ATAS TUMPANGANNYA.. BUKA DANA GHAIB MBAH RAWA GUNPALA

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said... Reply To This Comment

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...