CASTING TIME




ASSALAMMUALAIKUM

salam ramadan.....




Minggu casting ikan haruan..seperti yang renjer agak,  bila hujan makin kerap menyebabkan air naik, makin banyak la ikan haruan mula keluar dari lubuk...biar pun kemarau yang lalu sudah banyak lubuk yang sudah di buka oleh kaki-kaki gagau..renjer tetap yakin bila air makin naik masih banyak lagi ikan haruan yang tertinggal akan keluar.. masa ni lah ikan-ikan ni cukup kelaparan,pantang campak umpan pasti terus menyambar... sentap! dragggg....shimano menjerit lagi hehe :P

renjer dah tentu la takkan lepaskan peluang, lagi pun air sungai sudah banjir..atur trip memburu ikan haruan la..minggu ni saja renjer rasa dah hampir 70kg ikan haruan hasil renjer casting..4 kali turun dah rasanya.. iye hasil renjer seorang hampir 70 kg tu! :) tak percaya jugak??? ha jom la join renjer..halo cepat :P 






nota renjer : entry blog renjer mungkin sedikit lewat..laptop renjer belum pulih lagi.. (kesulitan amat dikesali ) :P




14 komen tak kire kaki pancing:

pizli said... Reply To This Comment

Sedapnya kalau buat ikan kering ni. Hehehe.

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@pizli : betul tu.. kalau tak habis jual baru renjer buat kering ikan2 tu :)

Bro Aim said... Reply To This Comment

pergh mantap.tak pernah lagi 4 ksli casting sampai 70 kilo..izysh..terlepas sudah nak trip sama2 dengan bro..kat sini lambat lagi musim casting..kemarau memanjang..

Anonymous said... Reply To This Comment

ish..aku memang jeles tgk hasil tangkapan renjer ni..huhuhu.mudah benor..apa rahsia bro?..hehehe.nway..bro renjer pernah trip kenyir tak?..kalau pernah kongsi la ckit..aku dah 3 tahun g kenyir..semua hampa setakat ni..huhuhu

nescafeais.com said... Reply To This Comment

ish..aku memang jeles tgk hasil tangkapan renjer ni..huhuhu.mudah benor..apa rahsia bro?..hehehe.nway..bro renjer pernah trip kenyir tak?..kalau pernah kongsi la ckit..aku dah 3 tahun g kenyir..semua hampa setakat ni..huhuhu

zamzi borhan said... Reply To This Comment

Makooiiii bang renjer....terbæeeeeekkkkss botullah. Tahniah...murah rozki bang renjer den. Bilolah dapek den ngikut sekali nih

GP said... Reply To This Comment

tahniah bro renjer... boleh tahan hasilnya..area mana ni?

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@Bro Aim kat tempat renjer ni pantang air naik je..berlambak ikan haruan kalau nak memancing.. :)

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@nescafeais.com rasianya?? umpan katak je pun, tpi sebap ikan mmg byk kot hehe :P

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@nescafeais.com ke kenyir?? renjer pun belum pernah lagi menjejakkan kaki ke sana :P

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@zamzi borhan : bilo2 pun boleh join hehe..halo je.. :P

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@GP : area estate ulu basir.. kat daerah sungai bernam.. dri tempat renjer nak ke port ni lbh kurang 40minit gak la :)

anamizu kaito said... Reply To This Comment

ehem ~ Laptop renjer tu mintak beli yg baru je tu =P

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@anamizu kaito : nak dekat raya mmg semua nak yang baru hehe :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...