2013 HASIL KE SG BERNAM



ASSALAMMUALAIKUM and HI all

*since i receive few calls from non Malay friends who interested with my blog, 
U guys make me smile dude! Thanks and do come again all ;)





Meh jenguk sungai bernam kita..surut dah pun airnye..ingatkan dah tak berpenghuni dah..sunyi je ikan-ikan kat lubuk ni..panaszz gamaknye..cuba labuh umpan tengok! uishh! ikan lampam besor-besor ropenye...tak rogi teman ngintai lubuk teman ni...

lame jugak dah renjer tak ke lubuk ni..lepas balik niaga tempoh hari tak tau nak kemana..renjer pegi la sekejap ke lubuk ni..sesekali kena jugak lepak-lepak kat sungai ni..hirup udara sungai bernam..penawar sangap menjoran hehe..mula-mula datang tu tengok macam takde ikan je kat lubuk ni..dengan cuaca panas pulak tu..alang-alang dah sampai tu labuh jugak la joran..walaupun takde dapat ikan yang spesial kat lubuk ni tapi naik jugak la ikan lampam yang saiz-saiz atas sekilo..lepas jugak la gian nak memancing..

balik dari memancing kat lubuk ni sempat la renjer singgah kat satu kedai makan ni..sembang punya sembang..ade la satu bro ni..katenye dah tak de orang menjaring kat lubuk ni..dengarnye kate banyak jaring diorang dipotong..di potong???  mungkin la kot kan..jaring main labuh je sana sini..bot kaki pancing nak lalu pun susah..kasi potong la baru line clear hahaha...






Nota renjer : kalau betul la kate bro tu..bagus jugak..meriah sikit sekali turun memancing..patut la  dapat besaq2 ikan lampam hehe :P


12 komen tak kire kaki pancing:

Bro Aim said... Reply To This Comment

pergh..layan besar tu..

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@Bro Aim : memang layan la..junam2 rod hehe :)

noriah said... Reply To This Comment

sedapnya ikan lampam tu buat masak lemak.. terliuq aih!!

renjer tak jual ke ikan lampam???

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@noriah : jual je kalau dapat banyak :) tapi jual kat pasar tempat renjer la :)

muhd kamal abd rani said... Reply To This Comment

Layan tu port ni. Hasil best plak. Lubuk secret ke?

Anonymous said... Reply To This Comment

Have you ever thought about adding a little bit more than just
your articles? I mean, what you say is fundamental and all.
But just imagine if you added some great pictures or videos to give your posts more,
"pop"! Your content is excellent but with pics and video clips, this
blog could undeniably be one of the very best in its niche.
Awesome blog!

Look into my web page; how to buy a car
Here is my web-site ... buying a car with bad credit,buy a car with bad credit,how to buy a car with bad credit,buying a car,buy a car,how to buy a car

Anonymous said... Reply To This Comment

Salam renjer..sy dari lembah beringin..teringin nk ikot renjer mancing kat sg. Bernam..mcmne nk contact renjer ehh??ble nk buat trip lg?

Junaidih. S said... Reply To This Comment

salam ziarah....mahu tanya zerek shrimp soft plastic...kalu bro tahu dealernya. .kira nak deal sikit...boleh email junbarira@gmail.com....maaf menggangu..

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@muhd kamal abd rani : apa mau rasia2..sapa2 pun nak join xde hal..sg bernam mmg terbaik..tapi tuhan tentukan rezeki :)

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@Anonymous ????

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@Anonymous w,salam..nak join tu boleh tpi kne la plan awal2..takut renjer sibuk ke hehe :)

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@Junaidih. S w,salam..renjer kurang pasti la klu jnis2 rapala ni..lebih byk guna umpan yg main dasar tu je :)

zerek solf tu yg udang tiruan tu kan??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...