TERJAH LUBUK HARUAN BADAU



 ASSALAMMUALAIKUM and HI all


*since i receive few calls from non Malay friends who interested with my blog, 
U guys make me smile dude! Thanks and do come again all ;)






Terjah lubuk lagi...begitulah ativiti renjer sebagai seorang pemancing tegar..sentiasa inginkan lubuk terbaru dan lokasi yang masih belum diteroka...kali ni renjer ke sungai mati daerah sungai bernam.. kawasan sungai mati dan lombong-lombong lama..memang agak mencabar sedikit kawasan yang renjer turun ni..terpaksa duduk diatas rumput gambut untuk sampai kekawasan yang masih lagi belum tertutup rumput.. dan agak terhad jugak la tempat untuk renjer memulakan balingan umpan..

tapi ternyata kawasan yang renjer terjah ini mempunyai penghuni yang sememangnya renjer cari..haruan badau! gelaran bagi ikan haruan yang besar..hehe..lubuk ini memang terbaik bagi renjer cuma satu je yang  menjadi penghalang..boleh katakan setiap balingan umpan renjer dapat sambaran hebat tapi reba kayu yang menjadi penghalang untuk renjer daratkan sibadau ni..ada sejenis pokok ranting halus yang cukup liat kat lubuk ni.. banyak mata kail renjer terkubur kat lubuk ni termasuklah yang putus dalam mulut si badau tu...hanya beberapa ekor je yang renjer daratkan mase renjer kelubuk ni..




lepas ni renjer akan terus akan mengesan lubuk-lubuk terbaru di daeah sungai mati sungai bernam ni..bila dah jumpa lokasi yang betul-betul menarik.. baru renjer akan aturkan trip untuk kaki mancing yang sudah lama idamkan ingin bersama renjer memburu sibadau ni..risau renjer nak bawak orang luar join renjer memancing jika lokasi kurang menarik..betul dak?? 



Nota renjer : jumpe lokasi terbaru nanti pasti renjer halo2 punye..sabo ye yeop hehe :P


8 komen tak kire kaki pancing:

Syahrizan Caster said... Reply To This Comment

terbaek la renjer, ade saje lubuk baru nye.
minggu lepas saya dan azri ke ulu basir, haruan dah makin kurang la....

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@Syahrizan Caster : owahh..yeke..kat ulu basir tu kalau musim air dah surut mmg mcm kurang je ikan..tnggu air naik baru best,xpun main blah ban sungai tu..

Faizal Raidenovich said... Reply To This Comment

Lama betul x mengalau haruan.pancing pun dh reput talinya.

Keong said... Reply To This Comment

pergh, tak tahan tengok...

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@Faizal Raidenovich :lama sgt dah tu kalau sampai reput.. ala sekarang barang pancing keluaran baru..rembat je satu hehe :P

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@Keong xtahan?? bila lagi?? jom la :P

Hasnul Nordin said... Reply To This Comment

tak tahan jgak nie..tak tahan tengok...teringin jugak...

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

hasnul : hujung bulan 11 ni musim haruan dah :) jom2 :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...