LAGI HASIL TERBAIK DARI SG BERNAM




ASSALAMMUALAIKUM and HI all

*since i receive few calls from non Malay friends who interested with my blog, 
U guys make me smile dude! Thanks and do come again all ;)




Trip gegar lubuk bersama krew majalah pancing..setelah berjaya trip memancing yang kami atur..(trip untuk artikel majalah pancing..memburu ikan kelabau sungai bernam) kami pun turun ke lokasi yang renjer tetapkan..(03.11.2012) tarikh yang tertunda akibat cuaca yang tidak mengizinkan..

seminggu selepas tu kami atur lagi satu trip memancing.. (10.11.2012) lokasi yang renjer cadangkan adalah ke jambatan nelson sungai bernam...nasib tak menyebelahi kami..kami berjaya mengatur trip dan selamat tiba ke lokasi lubuk..umpan pun renjer sudah sediakan yang terbaik.. air sungai pulak yang kurang cantik..2 hari kami ke jambatan tu..hasil kami hanya beberapa ekor ikan lampam je.. mungkin air sungai mase tu terlalu dalam..ikan-ikan masih lagi di kawasan banjir..tambahan pulak air sungai yang deras dan agak keruh..

seminggu selepas tu (17.11.2012)..sekali lagi renjer mengatur trip memancing ke lokasi sungai bernam ni..kali ni hasil renjer betul-betul terbaik..banjir sungai pun dah pulih..tapi malangnya trip renjer ni tak bersama krew majalah pancing dah..diorang dah sibuk minggu tu..




dari seawal jam 9 pagi joran renjer dah mula sibuk..sawit peram yang renjer labuhkan tak lama mana sudah mengena..seekor-seekor ikan renjer daratkan..yang bestnye ikan yang sangkut kat kail semua saiz ikan yang besar-besar..3ekor ikan kelabau saiz atas sekilo..seekor saiz atas 2kilo..ikan lampam pulak 10 ekor yang saiz atas sekilo..seekor mencecah saiz 3kilo.. 

tak sangka jugak hasil trip renjer kali ni betul-betul memuaskan..kalau la trip ni bersama krew majalah pancing tu tentu-tentu dah meriah artikel majalah tu nanti...maaf la ye encik aiem, azdlizam, hafiz dan mohd nor..minggu yang korang sibuk baru aku boleh buktikan hehe =P takpe next trip kita atur trip lagi..kali ni ikut jadual renjer  ok :)





nota renjer : trip memancing hari tu jadual diorang, kalau ikutkan minggu ni yang renjer syorkan.. tu la, degil lagi.. sape suruh taknak dengar cakap renjer, kan dah terkono! hehe :P



10 komen tak kire kaki pancing:

abah khalisha said... Reply To This Comment

wah sakan betul renjer memancing dgn geng-geng kaki pancing ni

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@abah khalisha : hehe..semua xsabo dah tu.. :P

man said... Reply To This Comment

hoi!! punya banyak dapat!! kat mana tu????

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@man : biase la lubuk renjer..kat sungai bernam tu :)

sang para normal said... Reply To This Comment

huhuhu.. kenapa3... takpa2.. kita cari tarikh yang sesuai.. kita REPEAT...

Anonymous said... Reply To This Comment

renjer,zip sluar cam terbukak je..huhu.

irfan said... Reply To This Comment

byk betui ikan kat lubuk tu.........terbaikkk!!!

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@sang para normal : tu sudah tentu hehe :)

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@Anonymous : tahan ikan berat kot tu yg zip pun terbukak keh3! :P

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@irfan : tiap kali surut banjir,ikan memang banyak kat lubuk tu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...