LAGI HASIL SUNGAI DI BULAN RAMADAN



ASSALAMMUALAIKUM




-lubuk kona s-
|



Kali ni renjer turun lagi ke sungai ulu basir dengan nawaitu renjer ingin menduga ikan belida tapi bile renjer sampai je ke lubuk ni, terkejut renjer lihat pokok yang di pinggir sungai lubuk ni sudah tumbang ke dalam air..hampir tiada ruang dah nak melabuhkan joran..mungkin tumbang masa hujan tempoh hari... kalau nak memburu ikan belida di lubuk ni semakin sukar lah jadinya..jika ikan sudah lekat di kail lebih mudah la ikan meloloskan diri...


lepas ni renjer kena cari lubuk baru la untuk memburu ikan belida ni..tapi untuk menduga ikan lain masih boleh lagi contohnye ikan baung, ikan selais dan udang,.. jenis-jenis ikan macam tu tidak memerlukan ruang yang banyak...tambahan pulak udang..ia akan lebih banyak berkumpul jika ada pokok tumbang...


renjer sempat daratkan ikan baung je kat lubuk ni..sekilo lebih jugak beratnya..cukup la sudah ikan yang renjer kumpul untuk juadah berbuka beramai-ramai nanti.. tarikh yang dirancangkan adalah 17 ogos 2011..akan turut berbuka bersama nanti adalah rakan-rakan blogger renjer seperti tuan tanah diary kecilku, cik anis, cik lyn, cik ida, shue aida, sue affendee dan jugak normah..
nota renjer : ada hasil makan ramai-ramai weeeeee.....

12 komen tak kire kaki pancing:

Anonymous said... Reply To This Comment

lan : kawan-kawan lain xjoin ke renjer??? teringin dorhh huhu..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

lan : datang je esok kat ofis pjk besout 1 hehe.. di jemput :)

asy faro said... Reply To This Comment
This comment has been removed by the author.
renjerkabloi said... Reply To This Comment

asy faro : satu kata-kata semangat ni hehe.. ape pun trima kasih sudi singgah ke blog renjer.. salam perkenalan jugak.. boleh la kita kongsi ilmu bersama-sama ^_^

anamizu said... Reply To This Comment

wahhhhhh!
ilmu alam sungai b'sama RENJER mmg unik! teruskan blogging ^__^




tak sabarnye nak makan besarrr! hehe

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anamizu : cik ana jangan lupa juadah terbaik kita berbuka hari ni :) wajib datang tau hehe...

Anonymous said... Reply To This Comment

azia : nape name kite xtersenarai nie???? uwaaaaa....sampai hati ko renjer:(

Anonymous said... Reply To This Comment

man : teslepas sudah!!! owah besnye kalau dapat join :)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

azia : next time mesti hehehe... lupe ahak3 :)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

man : memang bes hihi... raye pulak renjer buat lagi :)

madi said... Reply To This Comment

selalu wat open ye?? untung la jdi member renjer nie :)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

madi : xnk jdi member ke??hehe.. nti slalu dapat mkn ikn bes ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...