HASIL TERBARU TRIP KE SUNGAI BERNAM



ASSALAMMUALAIKUM..




Terlebih dahulu renjer ingin mengucapkan salam aidilfitri kepada semua pembaca dan kepada semua yang sudi singgah....
selamat hari raya maaf zahir & batin ^_^



-sg bernam-


Sabtu 27.o8.11.. jam 4 pagi.. plan renjer turun ke sungai bernam bersama rakan renjer (ajai).. malam sebelum renjer turun tu sempat rakan renjer cerita ade geng pancing tegar besout 1 turun ke sungai bernam ni..siap 3 ekor lagi ikan patin diorang daratkan..mula-mula agak sukar renjer nak percaya dengan ceritanya.. mane taknye.. hari-hari hujan je.. rasanya sungai bernam ni masih banjir.. (maklum la rakan2 kaki pancing ni memang suka bagi panas line hehe..) oleh kerana sumber ceritanya boleh di percayai, renjer pun plan la dengan ajai untuk turun subuh selepas sahur..

sesampai je kat lubuk, tak sangka rupanya memang sungai bernam nie airnya semakin surut walaupun hujan semakin kerap turun.. huh! sangap mancing punye pasal berebut la nak labuhkan joran hehe.. tak perlu tunggu lama tu lepas umpan di labuhkan...jerit dah mesin si ajai.. owhhh! patin rupanya!!! hehe alhamdulillah..



menjelang pagi semakin rancak ikan lampam kami daratkan seekor demi seekor sangkut kat kail..banyak jugak hasil kami kali ni..

ha raya ni ade la dah juadah ikan sungai hehe..lepas nie trip renjer mungkin akan turun ke sungai bernam ni lagi.. raya ke 3, ke 4 dan raya ke 5 mungkin kami akan turun ke sungai perak pulak.. tu kalau dapat restu la hihi..




ni la semua hasil kami.. 2 ekor ikan patin 4 kg..
ikan lampam seekor yang 1.7 kg
selebihnya sedang-sedang je saiznya...




nota renjer : mai la singgah beraya..boleh makan ikan sungai weeee........



12 komen tak kire kaki pancing:

Langkawi Ink.Com said... Reply To This Comment

Peeeerrrrggggkkkhhh...Boleh masak pagi raya ni :). salam Aidilfitri bro !

renjerkabloi said... Reply To This Comment

langkawi ink.com : selesai dah pun jadi juadah hari ni :)

slmat hari raya jugak ^_^

Anonymous said... Reply To This Comment

man :air tgah ok ke sekarang renjer??? bile nak turun lagi?? byk hasil tu...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

man : air dah surut..tapi keruh plak..renjer kene rehat dulu..badan xsihat, kaki lak seliuh main futsal pye pasal..

madi said... Reply To This Comment

byak btul hasilnye!! terbaik lah sungai bernam nie..satu hari nti pasti saye akan datang tempat renjer nie :)

madi said... Reply To This Comment

kalau ade mase nti saye halo2 renjer ok :P

renjerkabloi said... Reply To This Comment

madi : datang jangan tak datang hehe.. halo je.. ^_^

renjerkabloi said... Reply To This Comment

madi : wat mase ni air tak ok lagi.. bile dah reda musim hujan nanti, kene tggu air surut la pulak...pastu baru boleh serang..:)

Anonymous said... Reply To This Comment

renjer, mcm mana nak kenal lubuk ikan kat sungai? org ckp ikan patin suka kat air deras, betul ker?

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anonymous : biasanya simpang2 sungai bertemu akan jadi lubuk.. tempat air berpusar...

ikan patin sebenarnye suke duduk di kawasan yg berarus tidak deras.. ataupun di tempat2 air pusing.. jika ia ada di lubuk tu biasanya kita akan nmpak klibatnya.. ikan patin kerap naik ke permukaan air..

Anonymous said... Reply To This Comment

tq renjer :)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

same2 ^_^ ade pgalaman kite kongsi same2 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...