MISI TRIP KE SUNGAI PERAK





ASSALAMMUALAIKUM....




-sg perak-
|

Misi kali ini bersama kerabat renjer turun ke sungai perak agak lewat..tengah hari baru kami sampai ke lokasi..cuaca mase tu agak muram sedikit.. air sungai pulak terlalu besar dan terpaksalah kami kerap bertukar port untuk mencari lokasi yang lebih baik.. lokasi pertama kami singgah di kg gajah..ramai jugak kaki pancing yang lain mencuba nasib di situ..bila di tanya- ade hasil bro??? jawapannya geleng tangan je hehe...memang susah nak dapat ikan kalau air dah besar macam nie..laju sangat air sungai...


kami pun mengaturkan joran satu demi satu..hasilnye pulak hanya ikan-ikan lampam sahaje..tak de ikan spesel yang kami daratkan kat port pertama ni.. pindah pulak ke port yang kedua..kali ni ade yang lebih menarik...joran renjer disentap hebat oleh ikan krai..tapi tu la nasib..seekor tu je yang sudi pun..air sungai dah besar macam ni memang susah sikit nak cari port..air laju sangat..umpan sawit peram pun cepat je hancur jadi sabut.. tak sempat ikan nak makan...kemas pulak lagi untuk ke lokasi seterusnya..

terima pulak panggilan dari abang renjer (anuar) dah dapat ikan krai katenye..die lebih awal turun ke sungai perak ni..die dekat sikit ngan sungai perak pasal balik beraya rumah mak mertua dia di kg gajah..tapi lokasi lubuk die di teluk kepayang..ape lagi bergegas la kami kesana vroooommm~~~~


sesampai je ke lubuk tu perhh!! lagi ramai rupanya kaki pancing yang mencuba nasib..maklum lah semua cuti raya..yang kaki joran tentu-tentu la dah ke sungai...muka semua senyum je..ade hasil la tu hehe..yang lagi lebar senyumnye tu ha sape lagi kalau bukan abang renjer si anuar ni..maklum la dah dapat ikan krai besar..ikan lampam pun yang besar die dapat..rezeki mak mertua die la tu hihi....


lokasi seterusnya..dalam kandang kerbau..satu pokok pun takde kat port tu..sangap mancing punye pasal..sanggup!! cuaca kejap panas kejap mendung + pulak hujan renyai-renyai... tak lalu dah!! badan dah rase lain macam dah..abang-abang renjer je yang terlebih sanggup berjemur..renjer masuk dalam kereta terus hanyut di buai mimpi~~~~dalam hati sebenarnye tak puas lagi nak beraya hehe.....ape2 pun ini jela hasil kami misi trip ke sungai perak ni..itu pun kire rezeki jugak la kan..




nota renjer : balik dari trip ke sungai perak tu trus je demam...uwaaaa...
degil punye pasal camtu la jadinye..
hamek kau..huh! :(



6 komen tak kire kaki pancing:

anamizu said... Reply To This Comment

raya pon redah jugak?
dahsat~!

madi said... Reply To This Comment

terbaiklah!! janji berhasil..lepas gak gian nk menjoran :)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anamizu : lgpun mmg dah plan la cik ana..dah raye ke brape dah pun hehe...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

madi : tapi azapnye renjer yang tanggung hahaha..truk dmam.

POSH76 said... Reply To This Comment

salam aidilfitri

renjerkabloi said... Reply To This Comment

posh76 : salam merdekaraya ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...