21 EKOR IKAN LAMPAM






ASSALAMMUALAIKUM...




-lampam 1.4kg-



Rabu (14 september 2011).. Trip renjer turun ke sungai bernam..kali ni hasil renjer cukup memuaskan walaupun air sungai kurang cantik.. seawal pagi renjer dan rakan renjer ajai turun ke lubuk sungai bernam ni ingin menduga ikan kelabau..tapi malangnya sampai je kat lubuk rupanya air sungai agak keruh sedikit...nasib baik la renjer ada bawak umpan untuk ikan lampam..ternyata berhasil....




biasanya jika air sungai agak keruh begini ikan lampam cukup galak memagut umpan..tu pun jika kena umpannya la hehe...untuk ikan lampam ni renjer gunakan sawit peram yang sudah diperam lebih satu bulan...lagi busuk sawit tu lagi gemar la ikan-ikan lampam ni makan..cuma teknik memeram sawit je nak kena mahir...




kat lubuk ni saja renjer berjaya daratkan 21 ekor..ajai pulak hanya 5 ekor..ikan lampam yang paling berat renjer daratkan 1.4 kg..walaupun semua hasil renjer ikan lampam je itu pun dah cukup memuaskan..umpan cantik hasil pun terbaik!!! ^_^

ikan-ikan ni la renjer jadikan juadah sempena cuti 1 malaysia tempoh hari.. selebihnya renjer dah jual kat member-member je...




next post..trip renjer ke estate soong seng memburu ikan haruan...



nota renjer : biarpun air sungai kurang cantik tetapi itulah rezekinya...




14 komen tak kire kaki pancing:

abah khalisha said... Reply To This Comment

wah sonoknya...abah blk sungai besar ingat nak mancing haruan..sekali air sawah mmg tkde..kering..ai parit pun sama..cepat-cepat pegi mancing haruan tu..nak tengok
Abah ditahan Polis

madi said... Reply To This Comment

banyak tu!!! perhh!! puas la makan... terbaiklahh :)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

abah khalisha : padi dah tuai kot jadi air semua kering tu :)

renjer dah turun la memancing haruan tu..banyak gak dapat..sampai jari pun terkena mata kail.. sakit woo~~~

renjerkabloi said... Reply To This Comment

madi : makan sesaje la hihihi.. enty juadah sempena cuti 1 mlysia tu la hasilnye :)

Adnan Bakar said... Reply To This Comment

Wow...banyaknya..agak2 berapa lama boleh habis kalau makan...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

adnan bakar : ini kalau makan ramai-ramai sekali hadap pun boleh habis hehe...

sangkakelubi said... Reply To This Comment

perghhh!!terbaiklah renjer...

anamizu said... Reply To This Comment

open table! open table! huhuhu

renjerkabloi said... Reply To This Comment

sangkakelubi : cukup terbaik hihi :)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anamizu : jom2!! cakap je bila selagi stok masih ade hehe...:)

mC_hExaGon version 2.2 said... Reply To This Comment

tempat ni kat kebun kple sawit kecik bawah jambatan nelson ke?

renjerkabloi said... Reply To This Comment

mc_hexagon version 2.2 : wahh! btul tu.. dah pernah sampai ye port ni???

mC_hExaGon version 2.2 said... Reply To This Comment

prnh..tpi cume intai je..sbb kwsan tu bnjir mse sye p mncing hri tu

renjerkabloi said... Reply To This Comment

tapi kawasan tu kalau dah surut sangat airnye dah xbes.. ikan dah kurang main kawasan tu.. plg cantik air paras2 tebing je...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...