TERJAH KE SG BERNAM LAGI





ASSALAMMUALAIKUM



-sg bernam-
|


Air sg bernam kembali pulih seperti biasa..renjer tak kasi chance hehe..turun semalam dengan harapan ingin mendaratkan ikan kelabau..tapi tu la nasib..dah lekat di kail tapi berjaya dia meloloskan diri pulak..takde rezeki lagi kali ni..ape pun renjer tetap pulang dengan hasil ikan lampam.. kali ni 20 ekor yang renjer daratkan... tu pun dah kira berbaloi la...sampai habis umpan sawit peram yang renjer bawak.. lepas ni nak kena peram yang lain la pulak..




jam baru je pukul 4 umpan pulak dah habis.. apa lagi ronda-ronda la hehe..sempat renjer interview 2 orang pakcik ni..diorang ni datang dari batang kali katanya..nak cari udang jenggo! berbaloi jugak hasilnye..tak rugi la pakcik ni datang jauh-jauh..pakcik ni ade cakap sungai belah tempat diorang dah diracun.. tu yang terpaksa cari sungai lain.. jauh pun xpe katenye janji dapat lepas gian memancing...




walaupun panas port ni pakcik ni sanggup tu..jenggo punye pasal hehe..siap pacak payung lagi..kalau xde payung tu mau terbakor berjemur hehe...tiap minggu kate pakcik ni datang ke port sungai bernam ni..kesian pulak rasenye..jauh-jauh pun sanggup datang.. harap-harap jangan la sungai bernam ni pulak di racun...mau mengamuk renjer hehe ^_^






nota renjer : mungkin akan turun lagi ke sungai bernam ni untuk trip malam pulak ..nak cuba cari ikan patin plak..hehe



12 komen tak kire kaki pancing:

anamizu said... Reply To This Comment

wahhh dahsyat arr pakcik2 tu :P





cik ana.

renjerkabloi said... Reply To This Comment

cik ana : pemancing tegar tu hehe...

madi said... Reply To This Comment

tu dia aih 20 ekor!!

kalau dah kaki pancing jauh mena duduk pun sggup datang hehe :)

Cik Lyn said... Reply To This Comment

weh..aku bkn kaki kencing aka kaki pancing..tp nk komen jgk...hee~
ko mmg dasyatla...sorg2 pon jd je ko mancing ek..mmg renjer sejati la..ikan plak baek punye serah diri..
P/s:-->dpt mkn ikan bakar syok nih...hahaha

renjerkabloi said... Reply To This Comment

madi : btul tu..tapi restu tu penting nak pegi mancing jauh2 ni ^_^

renjerkabloi said... Reply To This Comment

cik lyn : ikan tu wat salah la tu sampai nyerah diri kih3 ^_^

bila nak mkn ikan bakar?? kabo je bile hehe :)

abah khalisha said... Reply To This Comment

sedap wat pekasam ikan ni

renjerkabloi said... Reply To This Comment

abah khalisha : ikan pkasam makan mase ade kat tepi sungai perhh!!! menyelerakan hehehe...

madi said... Reply To This Comment

ikan lampam masak gulai kuning perhh!! puas la renjer makan..skali turun dapat banyak :)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

madi : hoho tu lagi sedap :) tpi dah jrg2 makan..dapat jual je :)

Samsuri Wahid said... Reply To This Comment

Salam...

nak tanya....Sg. Bernam ni area mana? Masuk ikut Slim ke?

Renjer Sungai said... Reply To This Comment

@Samsuri Wahid : w,salam..
masuk ikut slim pun boleh ikut bherang station pun boleh :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...