CENDAWAN BUSUT MUNCUL LAGI




assalamualaikum..


-cendawan busut-
|
|

Cendawan busut muncul lagi.. baru je ahad 17 april tadi tersiar dalam jurnal kosmo tentang cendawan busut nie..pastu tup tup, dah tumbuh lagi..mcm tahu2 je die hehe..musim hujan tak menentu pulak sekarang..tu yang jadi kerap je die tumbuh..rezeki renjer la tu..banyak jugak renjer dapat cari..hari pertama tu 14 kg.. hari kedua pulak 52 kg.. hari ke3 13 kg.. semua sekali 79 kg huhu berbaloi!! hehe..

-koleksi terbaru-
|


selesai 4 hari mengutip Cendawan busut nie ape lagi serang ke kedai makan la pulak huhu.. sempat pekena tomyam cendawan,sup cendawan,paprik cendawan..perhh!! meleleh liur!! hehe... stok renjer ade lagi 2 kg yang siap di kupas,nanti nak makan cam gini lagi ceyyyy!!!~~ sape2 nak join jom2!huhu..


|

selesai sudah musim cendawan busut bulan april nie..bile la pulak agaknye die nak tumbuh lagi..rasenye mungkin akhir tahun nie la pulak kalau nak tumbuh bebanyak lagi macam nie..harap2 ade la lagi rezeki kami untuk tahun2 seterusnya...
|
|
-cendawan busut estate besout 6-


nota renjer: ade ke sape2 yang sempat merase cendawan busut musim kali nie???



12 komen tak kire kaki pancing:

ninie said... Reply To This Comment

hi ranjer, huhuh selama hidup ni baru la sy tau mcm mana rupa cendawan busut fresh2 tumbuh... thanks for sharing... jom singgah my blog...blog tak seberapa huhuh

renjerkabloi said... Reply To This Comment

ninie: trima kasih jugak sudi sggh :) renjer terjah blog ninie!:)

azie said... Reply To This Comment

sedapnya cendawan, mmg sedap kalau di buat tomyam or sup cendawan huhuh

renjerkabloi said... Reply To This Comment

azie: sedap sangat2 hihi~~~

anamizu said... Reply To This Comment

sup+tomyam cendawan!!!!
ini memang betol2 terbaekk dari ladang nih!!! hihihi

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anamizu: terbaik!! hehe.. nti renjer blaje cik ana lagi tau...

toyolkiut said... Reply To This Comment

TK x kenal la cendawan tu..
dngr pun x pnh..

tp TK suka mkn menu cendawan2 ni..
sedap..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

toyolkiut: kalau dapat rase cendawan busut nie lagi bes hehe.. orginal terbaik dari ladang..:)

man said... Reply To This Comment

tengok je pun dah tahu menyelerakan!! untungnye jadi orang malaysia, macam2 ada! hihi

renjerkabloi said... Reply To This Comment

man: memang sedap la man...untung kan:)

Anak Ulu Cheka said... Reply To This Comment

tempat kita di pahang panggil "kulat tahun"

best jugak masak tempoyak

merasa dah baru nih..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anak ulu cheka: oo..pernah jugak dengar orang panggil kulat tahun.. pe pun namenye xkisah la kan:) janji sedap! hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...