AKUARIA DI RUMAH???


ASSALAMUALAIKUM..

-koleksi cuci mata-
|
|
Akuaria!! huhu besor mane rumah cek nak dijadikan akuaria yang macam kat klcc tu.. bes gile ahh.. kalau dah pernah melawat kat akuaria tu hehe..koleksi renjer setakat nak cuci mata jela..akuarium 3 kaki je..bela pun ikan-ikan yang kecik2 je..tak macam kat klcc tu bagak2 ikannye!!! besor2 kete kate deme hihi..

bela ikan nie bes juga.. tambah pulak time nak bagi die makan..berebut2 je.. renjer pulak suka ikan yang menyambar hehe..tu yang bela ikan ubi atau ikan petutu..belas2 ekor gak la ade dalam akuarium renjer tu..masuk 4 bulan dah ikan2 renjer nie..semua sama je dah saiz2 nye, hampir2 1kg dah seko2 tu..bila nak jual terasa sayang la pulak.. nanti renjer rase nak buat 1 kolam lah..boleh tengok sebesar mane ikan petutu nie boleh membesar,..ok gak kan kan???


|

mase tangkap gambar nie semua pakat berebut kedepan..semua nak enterframe! mcm faham je renjer nak snap gambor dorang..hehe..dah biase sangat dengan renjer ikan2 nie..manje2 je semuenye..macam sempit je kan akuarium renjer nie..kene jugak nie buatkan kolam secepat mungkin....


nota renjer : buat kolam berlantaikan mozec mesti bes kan...???


8 komen tak kire kaki pancing:

a pis of art said... Reply To This Comment

ikan belontok ke tu?

renjerkabloi said... Reply To This Comment

a pis of art : biasenye orang panggil ikan petutu atau ikan ubi, entah la kalau di tempat yang lain :)

anamizu said... Reply To This Comment

pandainye ikan2 renjer..
sume pakat ngadap kamera je ye..hihi

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anamizu: ikan2 nie pegi sekolah hihi...:)

man said... Reply To This Comment

bela dalam akuarium je ikan tu
mau besar??? wahh dasyat ar!! huhuu

ahzam said... Reply To This Comment

ikan tu mahal kan renjer?? untung la kalau jual ^_^

renjerkabloi said... Reply To This Comment

man : mau je besar, janji air kne slalu cantik, makan kne cukup la..:)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

ahzam : mahal jugak, tpi yang saiz 1 kg ke atas la, harge die mencecah 6,7,8 puluh la..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...