HASIL RENJER DARI SUNGAI BERNAM LAGI


assalammualaikum...

-3 lampam 1 kelabau-
|
|
Hasil terbaik lagi dari sungai bernam hehe...hari ini punye hasil = 3 ekor ikan lampam saiz mega dan seekor ikan kelabau.. ikan lampam yang terberat 2.3 kg yg belen = masing-masing 1.7kg 2 ekor dan 1.6kg ikan kelabau=9 kg ke semuanya termasuk 5 ekor ikan lampam yang kecil...

Seawal jam 8 pagi renjer turun bersama rakan renjer Ramis..sampai ke lokasi lubuk lebih kurang jam 9.30 pagi...umpan terbaik renjer yang di labuh tak sampai 10 minit sudah di sambar si ikan kelabau..tapi joran rakan renjer la pulak si Ramis hehe...
|
|
kali kedua pun joran si Ramis yang sujud direntap hebat ikan lampam.. perrhh!! tercabar renjer hehe...tu jela hasil die.. seterusnye joran renjer la pulak yang sibuk hehe..lepas renjer, renjer lagi yang daratkan.. sekor demi seekor hahaha...
|
|
tak sempat puas kami berentap, hari tiba-tiba semakin gelap..owwwhh hari mahu ujan da ^-^.. tak sempat kemas pun lagi, tibe-tibe je trun dengan lebatnye.. dah tertulis la tu rezeki takat tu hehe..ape pun hari ini punye hasil sudah cukup memuaskan... harap-harap hujan hari nie tak la air naik lagi sampai banjir...kalau tak, terbantut la trip untuk overnight hari sabtu nie hehe..
|


nota renjer : dasyat tak!! dasyat tak hehe..


22 komen tak kire kaki pancing:

Muhammad Burn said... Reply To This Comment

dahsyat... hehe

renjerkabloi said... Reply To This Comment

muhammad burn : dedasyat hihihi...:)

toyolkiut said... Reply To This Comment

huhu..
klau la TK d tmpt renjer, best nya..
hr2 mewah je lauk nasi..

ikan kelabau tu cmne ye, x pnh dngr lak nama tu..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

toyolkiut : cepat la jdi gemuk hik3.. nie pun baru blk bakar ikan je,cecah air asam,mkn2 wat kat tepi sungai hehe..

ikan kelabau?? cek kat lebel ikan tu..ade yang gambar jelas je..

ahzam said... Reply To This Comment

besaq2 tu!! sedap tu kalau wat bakar hihihi...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

ahzam : dah selesai dah pun hehe...

ahzam said... Reply To This Comment

owahhh!! xajak pun hemm!! wat masak pe???

renjerkabloi said... Reply To This Comment

ahzam : bakar je aritu.. wat kat sungai klah :) sambut bfdy ehem2 hehe..

ahzam said... Reply To This Comment

huiyo!!! untung la die ye hehe..kang kalau ade lagi jgn lupe jemput aku lak renjer :)

man said... Reply To This Comment

gile ah hasil renjer!! fuhhh...bila lagi nak turun nie????

renjerkabloi said... Reply To This Comment

ahzam : ok zam..lain kali renjer helo2 je tau..:)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

man : dah turun le tu entry baru tu huhu.. xde rezeki huhu :)

man said... Reply To This Comment

kahkah3 huhuhu...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

kihkihkih.. gelak2 hihi

lost kitty said... Reply To This Comment

dahsyat2!

renjerkabloi said... Reply To This Comment

lost kitty : double dasyat! huhu :)

anamizu said... Reply To This Comment

huiyo!!!
besau2nye ikan!!!
yg kecik sume tenjer lepas balik ek??
hihi ^__^

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anamizu : renjer la# huhu.. yang btul2 kcik mmg lepaskan blk la hehe..:)

anamizu said... Reply To This Comment

typing eror pulok dah..hahaha
ampun RENJER..huhu

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anamizu : kesulitan amat di kesali huhu^-^

gurucyber said... Reply To This Comment

pergh .. nak kena pegi berguru nih...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

gurucyber : xde hal :) jom berkongsi ilmu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...