DUGAAN TRIP RENJER KE SUNGAI BERNAM


ASSALAMMUALAIKUM...



-jambatan nelson sg bernam-
|

trip 26 mei hari tu fuhh pnuh dengan dugaan.. dari pagi bawak sampai ke malam.. letih renjer..trip hari tu turun dgn rakan renjer..biase la sape lagi kan..tentu la ramis..die la yang paling kerap turun bersama renjer kalau ade trip ke sungai bernam nie..tak rancang pun nak duduk berpanas2 kat jambatan nelson sungai bernam tu.. disebabkan air sungai asal semakin keruh, tu yang jambatan jela jadi pot lokasi buruan..nak labuhkan joran pun jadi kurang semangat.. mane taknye, boleh masak otak duduk kat jambatan tu.. panasss wo!! hehe.. labuh je umpan terus cari pot yang redup.. tentu la luar dari jambatan tu.. nasib la ade anak pokok sawit meliar tumbuh di tepi jambatan tu, dapat jugak la berlindung..

dipendekkan cerita.. tup2 dgar bunyi air je..pandang2 rupenye macam dah kurang je 1 joran.. hahaha joran ramis rupenye.. dasyat ah ikan tu! die terbangkan joran ramis ke dalam sungai!!!
|
|
apa lagi.. terpaksa la casting.. nasib la berjaya jugak selamatkan set joran kesayangan ramis tu..air keruh pun ade lg yang sudi rupenye.. dah sampai melambung ke dlm sungai tentu2 dah ikan besar tu...

bermula la pulak dugaan renjer.. arhh!! satu rod lemax kesayangan patah pulak!! mase nak balik tibe2 pulak moto buat hal, nasib ade ramis..boleh jugak tolong tolak.. tetibe boleh pulak ular melintas.. nyaris nak di patuk, tu yang paling ngeri sekali!! sampai je kat rumah taya pulak pecah..ok la jugak sebab dah sampai kat rumah.. malam tu tukar taya boleh pulak kaki di timpa spoket moto.. perhhh sakit wooo~~~

tu mcm pepatah melayu dok ckp la :

"sudah jatuh ditimpa tangga"

tapi renjer pulak

"sudah jatuh ditimpa spoket" adehhh...



tapi pemancing tegar macam renjer nie memang tak akan serik hehe.. ade hikmah jadi semua tu.. selang sehari je lepas dugaan semua tu,, turun pulak lagi.. kali ni, ha ambik kau!! macam2 ikan renjer dapat..puas!!! hehe...

|
|
seekor ikan patin seekor ikan blida dan beberapa ekor ikan lampam... kalau dah kate ade rezeki tu la ha...hihi..janji jangan cepat putus asa..
|


nota renjer : dugaan kecik je tu kan??? tapi kalau bukan kaki pancing, mau terkena sekali dugaan macam tu mau dah tak akan turun dah...btul dak??



12 komen tak kire kaki pancing:

anamizu said... Reply To This Comment

tu ujian utk renjer tu..
habuan die kan dah dapat rezeki byk tu..hihi

Tokan said... Reply To This Comment

sudah jatuh dihempat spoket...cobaan...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anamizu : dugaan biase je tu hihi.. tpi mane boleh putus asa... lagi lagi dan lagi la hehe....

renjerkabloi said... Reply To This Comment

tokan : tu la pasal hehe.. nasib la luka kecik je :)

man said... Reply To This Comment

dugaan kaki pancing ahahah.. tpi renjer tetap hebat ^_^

ahzam said... Reply To This Comment

masih lagi ade hasil terbaik tu huhu.. hebat renjer!!

renjerkabloi said... Reply To This Comment

man : letih jugak wo kalau slalu macam tu hehe..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

hasil mesti ade, kene rajin turun :)

POSH76 said... Reply To This Comment

blogwalking

renjerkabloi said... Reply To This Comment

posh76 : terima kasih sudi singgah :)

ZIPPO MILLER said... Reply To This Comment

uishh walaupon ditipe dugaan masih cekal..hahha...banyak nye ikan..berbaloi2

renjerkabloi said... Reply To This Comment

zippo miller : hihi memang berbaloi huhu~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...