TRIP KEDUA KE SG PERAK



assalammualaikum..


-ikan patin lawang-
|
|

seperti yang dijanjikan,renjer turun lagi ke lubuk sungai perak untuk trip yang kedua..kali ini turun bersama rakan renjer haslam & amis.. 4 ekor ikan patin@lawang berjaya didaratkan.. turun seawal jam 6 pagi,sampai ke lubuk lebih kurang jam 8.30 pagi..

hampir 2 jam umpan yang dilabuh tidak diusik..hanya anak2 ikan kecil sesekali memagut..pelik tu hehe.. cube umpan baru la katekan = DEDAK.. ahh!! tak boleh jadi nie, trus keluarkan umpan terbaik renjer...tentu2 dah umpan sawit peram..hehe..baru la berhasil..cuaca pulak makin lame makin panas..kebarangkalian ikan nak sangkut sudah tidak aktif lagi untuk mencari makanan.. ape pun.. menggunakan sawit peram masih lagi berhasil walau hanya 4 ekor ikan patin dan seekor ikan krai yang sudi...

|
|

mungkin trip yang ke 3 pulak kot akan lebih menarik..renjer kne plan turun dari petang bawak ke malam..biasenye musim panas ikan lebih aktif di waktu malam...terjah!!!!

|
|

nota renjer : korang agak2 berapa harga ikan patin lawang nie???


8 komen tak kire kaki pancing:

awie958 said... Reply To This Comment

wah bestnyaaa nak ikutttttt

renjerkabloi said... Reply To This Comment

jom la hehe.. mungkin mggu dpan kot :)

yazz said... Reply To This Comment

ikan lawang nie sekilo RM 20/ kat pekan parit.. kalau masak gulai tempoyak berminyak muncung wehh

renjerkabloi said... Reply To This Comment

yazz : mahal jugak ye..ikan nie renjer dapat kat ban pasir teluk kepayang sg perak..:)

man said... Reply To This Comment

banyak la tu!! perhh!! dah jadi ke trip sg perak???

renjerkabloi said... Reply To This Comment

man : byak tpi tak de yang mega2 hehe..

trip ke sungai perak kalau jadi mungkin 22 mei nanti kot..

anamizu said... Reply To This Comment

patin lawang???
mcm patin pintu pulak..hihi

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anamizu : huhu ikan pintu hahaha.. kome orang banjar jela tahu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...