HASIL DARI SUNGAI BERNAM SKC PULAK



ASSALAMMUALAIKUM..

-ikan patin-
|
|
|
|
Holaaa!! hehe hasil dari sungai skc lagi..intai-intai sungai bernam ni semalam..rupe-rupenye air sudah semakin surut..renjer labuhkan umpan tak sampai 10 minit sudah di sebat dek patin,kelaparan sungguh dah ikan nie hehe.. banjir baru-baru ini mungkin ikan ini bersembunyi dan pabila air semakin pulih ia keluar mencari makanan..

Tapi sayang patin kali kedua yang memagut umpan renjer tidak berjaya renjer daratkan..pantas ia berjaya menyelinap ke reba kayu dan memutuskan perambut..uhh!! hebat! ikan yang berjaya putuskan perambut tu dah kire jadi benih la tu kan..
|
|
yang bakal jadi hidangan ni hanya seberat hampir 3 kg je..ok la tu hehehe....tgu next trip renjer terjah lagi lubuk bragok sungai bernam skc ini....


nota renjer : wat masak lemak tempoyak nie hehe jemput2..


18 komen tak kire kaki pancing:

tan sri syafik said... Reply To This Comment

rakam la bro tyme daratkan ikan tu....

ZWAN SABRI said... Reply To This Comment

Aiseyh, besaqnya ikan.. Hebat2.. ;)

MySuaraBlog: Kumbang Bukan Seekor, Bunga Bukan Sekuntum

renjerkabloi said... Reply To This Comment

tan sri syafik : camera xde la hehe, yang ade hfon takat 2.0 je :)

PJK Besout 2 said... Reply To This Comment

perrhhh!! dahsatla renjer!!

renjerkabloi said... Reply To This Comment

zwan sabri : besaq ke hehe...ala xsampai 3kg pun :)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

pjk besout 2 : nti renjer payung masak lemak tau :) sambut bfdy salah sorang staf pjk :)

toyolkiut said... Reply To This Comment

nak sekor..
nak sekor..
please..

patin sedap, isi nya lembut je kn?
masak tempoyak best ni..

t m a said... Reply To This Comment

wa caya sama lu renjer...
skilo ni mau rm8o kurang2

renjerkabloi said... Reply To This Comment

toyolkiut : kalau nak dtg la melawat renjer hehe :)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

t m a : ikut harga pahang memang mcm tu la :)

mohd hafidz said... Reply To This Comment

moh ke temerloh renjer, layan ikan patin..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

mohd hafidz : satu hari nanti pasti renjer kan jejak ke sungai sane hehe..umpan terbaik renjer akan turun :)

ahzam said... Reply To This Comment

tak merase pun aku huhuhu...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

ahzam : ko lambat zam :) tak besaq pun ikanye :)

man said... Reply To This Comment

perhh!! dapat lagi ikan patin..dasysat ar huh!

renjerkabloi said... Reply To This Comment

man : ala kecik je hehe..:)

anamizu said... Reply To This Comment

perhhh!!sampai dekat 3kilo tu!!!
amareka mu renjer!!! hihi

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anamizu : tu pun xbesar lg tu hehe...tgu next trip ke sg perak lg.. kot de plak patin saiz blas kg hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...