IKAN PATIN LA PULAK



ASSALAMMUALAIKUM






3 hari tanpa memegang joran..naik gigil dah tangan nie kih3.. tapi hari nie sempat jugak turun sekejap kat lubuk sungai bernam nie..hasil die pun menarik..ikan patin la pulak hehe..tapi tak besar la..sedang-sedang untuk makan 4 orang je..turun ke sungai pun dah lewat petang..tu jela mase yang sempat pun..tak kisah la janji dapat melepaskan gian mcing hihi...



lubuk kali nie renjer pilih port yang terdekat je..pasal masa tidak mengizinkan..nak mancing sampai ke malam takut kene bebel pulak hik3...macam nie la kalau dah jadi pemancing tegar macam renjer nie..tak kire mase dah..janji dapat memancing je ^_^




tapi kat lubuk nie agak seram sikit..lame dah tak turun port nie..naik hutan dah..jenuh tebas hutan nak sampai ke tebing sungai..banyak je kelibat ikan belida main tapi tak seekor pun yang sudi nak makan umpan renjer..las-las umpan sawit peram jugak yang menjadi..jadi la walaupun ikan patin kcik je...janji berhasil hehe..




nota renjer : orang kate jadi kaki pancing nie susah dapat calon isteri???
betul ke???



8 komen tak kire kaki pancing:

matakail said... Reply To This Comment

renjer ni asik bakar je ye, siap2 la nanti

renjerkabloi said... Reply To This Comment

matakail : hehe.. nak cari kawan yang tegar2 huhu.. :)

man said... Reply To This Comment

cantik ar port nie???

saiz macam tu sedap la :)

fauzia said... Reply To This Comment

bile nak masak??? huh! sedap ikan nie~~~

renjerkabloi said... Reply To This Comment

man : nie kat skc je man.. port yang kite g dlu tu.. bawah kabel api..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

zia : ko dah lambat huhu.. selesai dah pun.. masak kat kdai ain dah :) sory huhu

Anonymous said... Reply To This Comment

sungai bernam ni beratus2 kali saye mancing...tp xtau ade ikan patin... biase mancing udang je... kalau tau xde la sy habiskan dwet g mancing patin n rohu kt kolam tronoh... lokasi mane ni renjer? boleh share? msj sy ye at talk2epul@yahoo.com or add di facebook at apul apulapule...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

@Anonymous sungai bernam belah bawah memang port udang je..ikan patin ni belah atas pye sungai..

kolam doraemon 2 tu ke?? boring2 renjer pun ke kolam tu jugak..layan keli hehe :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...