IKAN PATIN REKOD TERBARU



ASSALAMMUALAIKUM



Trip renjer turun ke sungai ulu basir untuk memburu ikan belida bersama hakim (al-ikhsan tanjung malim) agak kecewa kali ini..sampai je ke lubuk dalam pukul 10 pagi terus terkejut melihat air sungai..dengan dalamnye.. keruh pulak tu...arhhh!!! spoilt btul la huh!! agaknya air keruh tu baru je.. 2 hari sebelum tu memang ade hujan lebat di sebelah atas..tak sangka jugak air sungai boleh naik sedalam tu.. kali nie renjer ngan hakim lepak-lepak jela kat lubuk tu..



jam 3 petang.. air sungai semakin pulih tetapi masih dalam.. renjer dan hakim membuat keputusan untuk bertukar port..berharap mungkin di sebelah atas air sungai mungkin lebih baik.. weeuuuu.... ronda-ronda!!


sampai je ke lubuk jambatan nelson rupanya sudah ade rakan-rakan renjer yang lain sampai lebih awal ke lubuk tu.. dan yang lebih mengejutkan rakan renjer si edy telah berjaya mendaratkan seekor ikan patin..perhh!!! kali nie si edy telah memecah rekod team renjer dengan berjaya mendapat ikan patin seberat 8.5kg..rekod sebelum ini 8.2kg mase turun trip malam bersama hakim..


tidak bernasib baik si ikan patin nie..mase air sungai surut bersembunyi je di dalam reba..bile air dah naik die pun kluar nak nak cari makan..dah dapat makanan rupenye jerat dari joran edy hehe...berdesing kate edy mesinnye..huh!! puas layan..

ape lagi masing-masing posing la bergambar hahaha...tahniah edy!



8.5kg
|
|
|
|
V


nota renjer : malam tu jugak ikan nie selesai..antar kat kdai wat masak pdas makan ramai-ramai..sampai lupe nak bergambar makan.. lapor kate deme hihi..

17 komen tak kire kaki pancing:

hakim said... Reply To This Comment

bergaye betol aku pegang ikan tu..heheh

anamizu said... Reply To This Comment

gile besarrrr!!!!

renjerkabloi said... Reply To This Comment

hakim : hahaha.. baik pye tu..ori dari sungai bernam...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anamizu : tu blum btul2 besar lagi la..tgu renjer pecah rekod tu nti huhu...:)

matakail said... Reply To This Comment

ayoyo..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

matakail : hihi terkejut ka hak3 ^_^ tgu trip kite pulak nanti~~

pRiNCe said... Reply To This Comment

prince dtg bce entry yg bgus..:)
jom berkawan nak ?
kalau sudi bcela entry terbru sy..:)

[ Pendedahan Eklusif ] Bukti Justin Bieber Dah Hilang " Teruna "
[ Mengerikan ] Daging Cincang Manusia : Tersedut Ke Dalam Kipas Kapal Terbang
[ Video ] Hindi Superstar Bekerja Sebagai Penebar Roti
Bila Pakar Bom Gagal Memusnahkan Bom..Inilah Jadinya ( 7 Gambar )

serekkoyan said... Reply To This Comment

sekali naik saiz 'table' la, masak lomak tempoyak mau terangkat nihhh!

renjerkabloi said... Reply To This Comment

prince : trima kasih sudi singgah blog renjer.. :) salam perkenalan ^_^

renjerkabloi said... Reply To This Comment

serekkoyan : selesai dah pun wat masat pdas antar masak kat kdai :)

pizli said... Reply To This Comment

Mak aihhh, kenyang kome.. Hehe..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

pizli : berebut-rebut makan hihi mmg sedap + kenyang :)

Anonymous said... Reply To This Comment

Ya, mungkin karena itu

Anonymous said... Reply To This Comment

kt sungai bernam area mane ni abg renjer? xtau plak ade patin kt sungai tu...biase mncing baung, udang je... jmbtn nelson xpnah dgr lak, jmbtn muhibah tau la dkt2 gagasan

renjerkabloi said... Reply To This Comment

@Anonymous kerena apa tu huhu :P

renjerkabloi said... Reply To This Comment

@Anonymous belah bawah sane mungkin ikan patin ni kurang..yang byk patin ni belah atas je..tapi sungai ni masih lgi estate yang sama..up punya..

MyCherita said... Reply To This Comment

Laman pancing : http://bigtacklebox.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...