EDISI CARI UMPAN UNTUK BURU BELIDA









ASSALAMUALAIKUM








-sungai ulu basir-
|
|
Turun ke sungai estate ulu basir hari ini..bukan niat nak memburu ape-ape ikan pun... just nak mancing anak udang galah je..untuk dijadikan umpan untuk menduga ikan belida trip akan datang nanti.. dan atas permintaan abang renjer : Atam, renjer bawak jugak la umpan sawit peram nie.. katenye sambil-sambil memancing udang boleh jugak tunggu kot-kot ade rezeki untuk ikan kelabau..




pagi-pagi hari lagi jam lebih kurang 9 pagi..lokasi kali nie agak jauh renjer meredah hutan..nak cari port yang jarang orang sampai..baru boleh banyak dapat udang hehe..tambahan pulak port nie di penuhi rimbunan pokok.. tempat macam nie la biasenye banyak udang...biasenye udang gemar duduk di kawasan yang bereba atau di bawah pokok-pokok tumbang..


|
|
|
|
V



dan ternyata renjer tidak salah port kali nie hehe..seekor demi seekor renjer dan abang renjer daratkan udang.. ade yang besar ade yang kecil..udang yang besar-besar bolehla di jadikan lauk nanti kate abang renjer si atam..



sambil ralit melayan udang nie tetibe je joran shimano abang renjer di sentap hebat!! ha tu dia!! memang tak silap lagi tu la penangan ikan kelabau..layan punye layan mendarat dah seekor ikan kelabau.. beberape minit lepas tu pulak. mesin shimano renjer pulak yang menjerit hehe..
ha kan dah dapat 2 ekor..alhmdulillah...

lebih kurang jam 3 petang, renjer gerak pun gerak pulang.. tu pun sebab atam nak balik ke seremban dah..cuti dah abes..kalo tak,memang lame lagi la melekat kat sungai tu gamaknye..hihi.. banyak jugak renjer dapat udang untuk di jadikan umpan ikan belida..harap trip memburu ikan belida nanti tak la mengecewakan...

|
|
|
|
|
|
V




nota renjer : peralatan memancing dah lengkap!
umpan pun dah ade yang terbaik!!
ko tunggu wahai si belida!! hehe..


10 komen tak kire kaki pancing:

matakail said... Reply To This Comment

aduiii .. best betul port tuan ni.. bila nak bawak ni ..hiihi..nak ikut2

renjerkabloi said... Reply To This Comment

matakail : tu la,, umpan dah dapat,, hujan lak lebat ptang tdi..mau keruh pulak air sungai hermm....

matakail said... Reply To This Comment

bila mau p tu

renjerkabloi said... Reply To This Comment

matakail : cadangnye esok la.. tpi kalau air tak ok rehat dulu la kot..:)

anamizu said... Reply To This Comment

wahhhhh ade je hasilnye renjer ni ye..hehe






*besarnye udang tu~!!

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anamizu : rezeki hehe...

cik ana nak ke udang tu ???

man said... Reply To This Comment

wah!! sambil cari udang pun dapat ikan klabau,,btul2 hebat ni..................

ahzam said... Reply To This Comment

ha dah ade 2 ekor tu,, boleh bakar nanti hehe

renjerkabloi said... Reply To This Comment

man : tu la orang kate dah ade rezeki hehe :)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

ahzam : selesai dah pun hahaha ko lambat zam...xpe nanti2 la pulak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...