IKAN TOMAN SG ULU BASIR




ASSALAMUALAIKUM





-ikan toman-
|
|
|
|
V
|
dah dapat port terbaik, umpan pun yang paling bagus tapi air sungainye pulak keruh arhhh!! hujan petang semalam xbagi peluang untuk renjer nak memburu si ikan belida... gila pancing punye pasal turun jugak lah.. janji memancing hehehe... pakat-pakat ngan member renjer si ali.. jom buru ikan toman!! "wokeh set," kata ali..


lame jugak dah renjer tak jengok ke lubuk yang selalu renjer layan toman dulu.. sampai ke destinasi lubuk toman sungai mati ulu basir dalam jam 3 petang..ternyata ikan toman di situ cukup banyak sekarang..cume saiznye je belum betul-betul besar..berbekalkan umpan jantung ayam tak sampai 5 minit labuhkan umpan sudah ade yang sapu!! perhh!! layannnn!! hehehe.. 6 ekor kesemuanya dapat didaratkan.. puas jugak la dapat layan walaupun hanya ikan toman... ikan yang renjer dapat nie awal-awal lagi dah ade yang oder.. nak bikin jadi pekasam.. ikan toman nie murah sikit la sekitar rm5 je sekilo.. ape pun kire ade hasil jugak la tu hehe... alhamdulillah...







nota renjer : ikan toman ni kalau dalam air die cukup hebat!!
bile dah ke darat sekejap je dah almarhum hehe...

16 komen tak kire kaki pancing:

anamizu said... Reply To This Comment

huiii bebelang ye ikan toman rupenye???? adeh baru tau T__T

Enchik Nine said... Reply To This Comment

hahaha... same la bru kenal ikan...

my etech9[dot]com @ Enchik Nine

Sollehudin Sapari said... Reply To This Comment

yg bwh skali tu mcm bujuk je..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anamizu : kawan ngn renjer nti mcm2 ikan boleh knal hehe ^_^

renjerkabloi said... Reply To This Comment

enchik nine : orang perempuan mmg byk yg xknal ikan.. meh tye renjer nak tau ape2 ikan hihi ^_^

renjerkabloi said... Reply To This Comment

sollehudin sapari : tu semua ikan toman la.. tapi tak besar2 pun, saiz2 2 kilo je sekor2 :)

matakail said... Reply To This Comment

ntikan kedatangan hamba..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

matakail : renjer alu2 kan kedatangan pendekar2 semua hehe... tapi jgn bawak kail pnjang sejengkal pasal bkn laut yg nk duga,,kalau mata kail sampai sejengkal ikan apa yg nak kena hahaha~~~

pepatah baru huhu...

matakail said... Reply To This Comment

hahah.. kami bawak matakail panjang cenonit je

renjerkabloi said... Reply To This Comment

matakail : bawak je banyak2 kail hehe...

t m a said... Reply To This Comment

mantappp..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

t m a : termantoppp!!! hehehe~~~

man said... Reply To This Comment

ikan toman tu kalau potong nipis2 pastu buat masak pedas sedap!!

ahzam said... Reply To This Comment

toman ni mase kecik merah je kan??? dah besar jadi lain je

renjerkabloi said... Reply To This Comment

man : wah!! btul tu man,, memang sedap..kepala dia wat sup pulak perhhh!!!

renjerkabloi said... Reply To This Comment

ahzam : tu la,, mase kcik cantik je ade 2 line kat badan die,, dah besar jadi belang2 bunga pulak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...