IKAN PATIN SUNGAI BERNAM LAGI


ASSALAMMUALAIKUM..

-Ikan patin-
|
|
Trip kali kedua turun ke sungai bernam nie bersama rakan renjer hakim al-ikhsan dari tanjung malim..trip kali nie pun tumpas lagi seekor ikan patin... kali nie ikan nie terjerat di kail renjer pulak hehe.. 19 jun jam 9 malam renjer dan hakim sampai ke lokasi lubuk sungai bernam nie.. agak mengejutkan jugak la kerana air lubuk nie betul-betul sudah surut.. kali pertama rasenye renjer tengok air lubuk tu sesurut tu.. ape pun kalau dah sampai tu cube jugak lah,janji memancing!! hehe..
|
jam 2.20 pagi...sedar sedar je...perrrhh!! 6.1kg jugak mendarat ikan patin hehe..hampir setengah jam jugak la baru nak mendarat ikan patin tu.. menjerit-jerit mesin shimano renjer hehe..
|
|
ikan patin yang dapat kali nie nampak besar tapi beratnye kurang..mungkin mase air surut ikan nie bersembunyi terlalu lama tampa makan..kosong perutnye..first trip haritu panjang seat moto nie jugak tapi 8.2kg, yang nie 6.1kg je.. ahh xpelah janji ade hasil huhu...
|
|
Edisi makan besar hihi...ikan patin bakar cicah air asam perhh!!!!
nie la antara rakan-rakan renjer penggemar ikan-ikan sungai..
ha pe lagi??? jom makan!!
|


nota renjer : next trip mungkin turun ke sungai perak pulak...


10 komen tak kire kaki pancing:

YAYA AZURA said... Reply To This Comment

besarnya ikan...kenyang seminggu makan nie..hikhik

Mr Swat said... Reply To This Comment

diorg ni penat mancing x sempat setengah hari pon dah abis :P...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

yaya azura : xsmpai smggu pun dah boleh habis kalau ikan patin nie hehe ^_^

renjerkabloi said... Reply To This Comment

mr swat : tu la..semua tu hantu ikan sungai...kejap je blasah dah habis :)

geozs said... Reply To This Comment

memang terbaik...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

geozs : lagi terbaik kalau dapat join sekali hehe..:)

man said... Reply To This Comment

sedap nye kalau dapat join!! perhh!!!

matakail said... Reply To This Comment

wah wah.. lunch x ajak ni.. hihih

renjerkabloi said... Reply To This Comment

man : bes man huhu pnat2 g mcing pastu ikan wat bakar makan ramai2 arhhh!! huhu ^_^

renjerkabloi said... Reply To This Comment

matakail : sory2 lupe nak ajak huhu.. :) lain kali renjer xlupe kot hehe..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...