MISI BERTUKAR,TAPI HASIL TETAP TERBAIK!




ASSALAMMUALAIKUM






Misi renjersungai nak ke sungai perak tergendala minit akhir..akibat tekong yang nak bawak kami ke lubuk tak dapat balik disebabkan trafik jem teruk gila kemarin..semua pakat nak balik raya kot hehe..terpaksalah kami menukar misi kami dari nak ke sungai ke lubuk haruan estate ulu basir je..biar pun agak kecewa sedikit tetapi misi kami tetap diteruskan..dari ingin mengunakan umpan sawit peram kami beralih kepada umpan katak je..




lebih kurang pukul 2 petang kami gerak ke lubuk estate ulu basir ni..air makin naik rupanya akibat hujan lebat 2,3 hari yang lepas..memang rezeki kami la kat lubuk ni..ikan haruan yang duduk dalam paya ni mula keluar bila air makin naik..sambaran demi sambaran bila kami mula casting kat lubuk ni...

hasil die memang terbaik la..yang renjer dapat saja pun dapat hampir 10 kg kesemuanya..campur semua dengan member-member yang lain hampir 50 kg semua..banyak la stok ikan haruan renjer untuk cuti raya cina ni..ikan-ikan ni renjer jual sendiri je kat pasar pagi kat felda renjer ni..kalau sapa-sapa yang memang tengah nak cari ikan haruan ni meh la turun kat pasar..(pasar pagi felda gunung besout 1 sungkai perak) kalau nak amek banyak, harga boleh kawtim maaaaa hehe..






nota renjer : ingatkan dapat la tarik ikan patin ke ikan tenggalan ke.. sekali ikan haruan daaaaa.. kira lumayan jugak la hehe..



13 komen tak kire kaki pancing:

Deru Ombak said... Reply To This Comment

Ohooo,
Haruan? Banyaknyerrrr... Sedap masak keng som.

renjerkabloi said... Reply To This Comment

deru ombak : ingatkan dapat la hasil dari sungai perak..tapi dapat hasil dari paya je hehe..haruan ni wat sup pun terbaik!! :P

Deru Ombak said... Reply To This Comment

Renjer, Cuba tanye org rumah, kalau nak buat sup, cemana nak jgn bau hanyir? Cukup ke dengan asam jawa jek?

anamizu kaito said... Reply To This Comment

renjer ni mmg ade HANTU la.. pegi lubuk mane pon konfem ade hasil..perhhh salute lu bro! =P







cik ana

renjerkabloi said... Reply To This Comment

deru ombak : ikan haruan ni biasanya renjer yang masak..rajin ke dapur hehe..

kalau tknak bagi hanyir ikan haruan ni basuh guna air asam jawa campur perah limau..lepas tu rendam je lama sikit..baru basuh dengan air biasa pulak..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

cik ana : hantu kak limah ke hehe..

rezeki renjer kat ikan je pun..alhamdulilah la :)

kamal said... Reply To This Comment

salam renjer..saya orang bidor.. esok saya datang nak bli ikan haruan..ada lagi kan?? saya nak dalam 5 kilo ke.. berapa rm ye 1 kilo??

renjerkabloi said... Reply To This Comment

w,salam : ade je..esok pagi datang la kat pasar besout 1..rm12 je 1kg.. kalau ambik banyak harga boleh runding hehe :P

kamal said... Reply To This Comment

ok..pagi2 esok saya sampai..tq renjer......

renjerkabloi said... Reply To This Comment

ok saye tunggu esok kat pasar..ikan haruan ade banyak lagi..esok renjer bawak nak jual ade 30kg lebih lagi :)

madi said... Reply To This Comment

mak oi! byknye ikan haruan..... yang saiz paling besar brape kilo renjer??

renjerkabloi said... Reply To This Comment

madi : air baru banjir pulak..banyak la ikan haruan ni keluar :P yang paling besar 1,4kg je..pastu yang saiz2 sekilo ade jugak..

Anonymous said... Reply To This Comment

Wοw thаt waѕ unusual. I just wrote an eхtremely long comment but after I clicκeԁ submіt
my comment diԁn't appear. Grrrr... well I'm not writing all
thаt oѵeг again. Anyway, just wanted tо sаy
ѕupеrb blog!

Feel freе to surf to my wеb blog payday loans online
Visit my site ; Online Payday oan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...