MISI UDANG 2012




ASSALAMMUALAIKUM..







Trip pertama renjer dalam tahun 2012 ni turun ke sungai bernam bersama 2 orang lagi haslam dan ecam..misi utama kami untuk memburu si jenggo..lubuk terbaik kami di sungai bernam ulu basir..lokasi kami ni agak mencabar sedikit kerana hendak sampai ke tebing sungai (lubuk) kena meranduk air banjir yang masih belum surut sepenuhnya...dan juga kami perlu tracking hampir 1km baru sampai ke lokasi yang betul-betul lubuk  terbaik bagi kami..

jarang orang lain nak sampai ke lubuk ni kecuali bot dan kami yang digelar pemancing tegar ni hehe..bagi kami biarpun letih sedikit, janji hasil yang kami perolehi berbaloi..nak dapat banyak kena la ke tempat yang jarang orang masuk..tinggal  berani ke tidak je hehe...kalau dah tegar tu ape pun sanggup..bila hasil terbaik, penat pun boleh hilang...




|


sesetengah pemancing menganggap memancing udang ni pekara yang mudah..senang dapat..betul ke?? bagi renjer kalau tak kena teknik pun tak jadi wo..dari pengalaman renjer la..nak memancing udang ni nak kena set pancing yang bersesuaian..mata kail dan perambut harus serba halus..termasuk batu ladong..dan juga teknik memasang umpan dengan betul..tak lupa juga memahami lokasi..penting semua tu..baru hasil pun lumayan hehe..

kalau port dah banyak udang pun tapi memancing tak memahami cara..boleh kumpau weii..bagi pemancing yang masih baru untuk mencuba memancing udang ni meh berguru dengan renjer hehe..insyaallah ilmu yang renjer turunkan akan berkesan :P


|





nota renjer :  dapat banyak-banyak macam ni lepas tu kasi jadi masak sos perhhh!! ha ape lagi jom la join renjer turun ke lubuk..:P


18 komen tak kire kaki pancing:

Abe Din said... Reply To This Comment

Waa.. ni dah lebih..lebih banyak dapat udang dari aku.. bagi le petua sikit..umpan ape?

Anonymous said... Reply To This Comment

Marbeles hehe...

Anonymous said... Reply To This Comment

alhamdulillah...murah rezeki renjer. nk tya ckit...renjer pkai umpan pe? kalau pakai tali 30lb bleh x mancing udang? pastu joran middle action? n...tali perambut
30lb gak? n...mata kail saiz 12..13. kalau pkai mata kecik takut ikan kecik2 lak yg dpt....huhuhu...

anamizu kaito said... Reply To This Comment

renjer!!!!! nak UDANNNNNNGGGGGGG! arhhhhh x kire esok nk p terjah umah renjer nk udanggggg!!! uwawawa







cik ana

renjerkabloi said... Reply To This Comment

abe din : renjer guna umpan cacing je pun..memang tgh musim udang ni :P

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anony.. : renjer punye set pancing semua shimano..tali 15lb je..biar tali pancing halus baru sedap layan udang ni :P

renjer guna umpan cacing je..mata kail saiz 5 dx brand egle wave..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

anony.. : terbaikk! :P

renjerkabloi said... Reply To This Comment

cik ana : mai jgn tak mai hehe..memang renjer dah simpan pun untuk cik ana :)

irfan danial said... Reply To This Comment

banyaknye udang acik..nti ayah balik kg ayah pun nak memancing jugak..,.

renjerkabloi said... Reply To This Comment

irfan : ayah irfan lagi terer memancing udang hehe..nti mesti dapat banyak :P

madi said... Reply To This Comment

tu dia aih! punya banyak dapat..jelousnya aku tengok hui!!

renjerkabloi said... Reply To This Comment

madi : ha ape lagi?? jom la terjah hehe.. kang tak merase dah..air sungai makin surut dah ni :P

matakail said... Reply To This Comment

dah panas dah panas dahhh, hahaha

renjerkabloi said... Reply To This Comment

matakail : ha apa lagi??jom la huhuhu.. tapi kecuali sabtu ahad je hehe :P

mohd safwan said... Reply To This Comment

hahaha.. menarik..menarik

renjerkabloi said... Reply To This Comment

mohd safwan : memang menarik hehe :P

abah khalisha said... Reply To This Comment

belut ke tu renjer??

renjerkabloi said... Reply To This Comment

abah khalisha : itu la ikan tilan..lebih kurang belut jugak..besar renjer dapat..1.2kg tu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...