BERUMAH DI SUNGAI BERNAM


ASSALAMMUALAIKUM..



-yg kuning tu rumah kami-
|


Selesai je makan malam tu terus je gerak ke lubuk..renjer ngan hakim je yang turun malam tu..yang lain dah kekenyangan makan..lagi pulak ramai yang terikat dengan kerja..hakim je yang cuti hari isnin..sampai je kat lubuk malam tu terus selongkar ape yang patut..labuh joran..tunggu punya tunggu..ape bende pun takde usik umpan..


1.00 am : "jom pekena alicafe dulu hakim" orait!


kepala pun dah berat sebenarnye tambah pulak perut dah kenyang makan ikan kelabau ikan patin 3 rasa..renjer dirikan kemah terus landing... hakim je yang duk layan joran die.. tah pukul berape die masuk landing jugak...





sedar-sedar je dah pagi.. pancing pun ade yang dah mengena ikan..pagi tu jela kami dapat layan sekejap..sebab renjer nak kena balik awal.. nak ke KL..

sekor-sekor ikan lampam kami dapat... lebih kurang jam 9 am kami kemas-kemas terus balik.. hakim je nak sambung pulak lepak kat sungai bernam lagi.. kate die nak ke port lubuk kabel..ape hasil die lepas tu,entah le...


-hasil pagi tu-
|



nota renjer : ini macam punya hasil pun dah di kira lumayan :P


20 komen tak kire kaki pancing:

BHAIHAQI COOL said... Reply To This Comment

Wooo , hbat nya mancing

renjerkabloi said... Reply To This Comment

BHAIHAQI COOL : rezeki kaki joran :P


kadang2 xde hasil jugak :P

abah khalisha said... Reply To This Comment

fuh terbaik renjer.

renjerkabloi said... Reply To This Comment

abah khalisha : ade hasil terbaik la hahaha..

next trip jumaat malam:P

diana said... Reply To This Comment

seronoknya kalau
dapat hasil gini..
badan letih pun berbaloi2..kan?/

Anak Ulu Cheka said... Reply To This Comment

wooow ok dah tu sepagi je
kalau 5 pagi habis ikan kat situ
hehehe

renjerkabloi said... Reply To This Comment

diana : betul tu..bila ade hasil rase puas je :)

xde la macam buang mase je ke sungai :) ikan sungai tu kalau nak beli pun mahal2 harga die :P

renjerkabloi said... Reply To This Comment

a u c : kalau tiap-tiap pagi turun memang boleh pupus hehehe...

kena amalkan tangkap dan lepas ni..."yg kecik je lepas" :P

Qu azniza ;) said... Reply To This Comment

fuyooo aman nyaaaa

Fatin Mraz said... Reply To This Comment

lubuk-joran-renjer.. da mmg sinonim!

;]

renjerkabloi said... Reply To This Comment

qu azniza : tenang jiwa bila ade kat sungai hehe... aman damai,kagum dengan ciptaanya :P

renjerkabloi said... Reply To This Comment

Fatin Mraz : semua tu dah macam jadi adik beradik renjer hehe...

anamizu said... Reply To This Comment

perhhhh! camping tepi sungai!
siap masak2!! mmg best nih renjer!
bleh tompang join nanti nih! hehe





cik ana

renjerkabloi said... Reply To This Comment

cik ana : terbaik tu! hehe.. orang perempuan kalau ikut g sungai..boleh tolong masak..baru ade lauk bes kat tepi sungai hehe..

madi said... Reply To This Comment

besar2 jugak tu :) raya esok makan ikan la? hehe...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

madi : tentu la hehe..ko jgn lupe lak datang raya nti :P

lieynanilaz said... Reply To This Comment

memang lumayan...oh sg bernam..:)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

lieynanilaz : berbaloi-baloi hehe...


sungai bernam sungai terbaik bagi renjer :)

madi said... Reply To This Comment

tu pun dah kira yang terbaik!! :)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

madi : janji berhasil btul dak hehe....:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...