HASIL TERBARU LAGI




ASSALAMMUALAIKUM






Meredah lubuk baru sungai bernam..dengan harapan akan ada hasil yang terbaik!!misi renjer kali ni bersama hafiz turun agak lewat petang.. plan renjer mula-mula nak ke lubuk yang biasa tetapi sesampai je kat lubuk tu, ramai orang rupanya..mungkin diorang turun lebih awal pagi..terpaksalah tukar plan pergi lokasi lubuk renjer yang kedua.. arhh!!ada orang jugak.. ramai pulak orang kali ni.. 

terpaksalah lagi redah lubuk yang baru..dah la turun lewat merata pulak tu cari lokasi yang sesuai..nasib la ada jugak jumpak lubuk baru ni..cuma jauh sikit la kena meredah.. moto tak boleh nak sampai ke tebing sungai..




oleh kerana renjer dan hafiz berkongsi lubuk yang sama, tak boleh la kami nak atur banyak joran.. lubuk ni agak sempit sedikit..tebing pulak dipenuhi rumput tebal..dah lewat punya pasal labuhkan jugak la joran..hasilnya agak mengejutkan jugak la..besar-besar ikan lampam yang kami daratkan..cuma masa je tak mengizinkan kami untuk tunggu lebih lama kat lubuk ni..

lebih kurang pukul 6.40 petang kami pun berkemas pulang..tak ada ikan yang spesel kami dapat kali ni..cuma ikan lampam je..tapi renjer yakin lubuk yang baru ni pasti ada ikan yang lebih best! cuma perlu kerap turun je kat kawasan lubuk ni..






nota renjer : next trip pasti renjer akan turun ke lubuk ni lagi.. kalau dah ikan lampam pun dapat yang besar-besar ,pasti ada ikan lain yang lebih besar...


18 komen tak kire kaki pancing:

anamizu said... Reply To This Comment

wow!!! ade je hasil renjer ni!! ehem, sedap gila patin + kelabau goreng tu renjer!!! nak lagi!!!!!!! hehe



cik ana

gagak hitam said... Reply To This Comment

bro, lu pakai ilmu ape ni bro? tiap kali turun konfem ada hasil lu daratkan.. gua jeles ni bro hehe

renjerkabloi said... Reply To This Comment

cik ana : nanti kita makan lagi tau.. buat bakar pulak :P

renjerkabloi said... Reply To This Comment

gagak hitam : ilmu alam sungai la hehe.. lu mau menuntut ka?? lai lai lai hehehe... :P

madi said... Reply To This Comment

waw! lubuk baru lagi! nanti kita terjah lagi renjer! :)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

madi : okeh!! hujung bulan ni kita serang.. hehehe...

umpan semua renjer dah sedia :P

lieynanilaz said... Reply To This Comment

wah!!dapat ikan lagi...:)

abah khalisha said... Reply To This Comment

Renjer ajr sikit macam mana nak nak kenal tempat lubuk ikan..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

lieynanilaz : rezeki kaki pancing :) seronok je selalu berhasil :P

renjerkabloi said... Reply To This Comment

abah khalisha : caranya,bila sampai kat lubuk jangan terlalu bising..jgn terlalu rapat dengan sungai..perhatikan dulu ade dak kelibat ikan bermain.. cuba taburkan sedikit makanan..

kalau renjer biasa tabur sikit sawit..bila tengok byk je yg sambar2 sawit tu,kira dah tau la lubuk ade ikan :P

orang johor said... Reply To This Comment

sedapnye ikan lampam ni kalau dibuat pekasam ^_^

renjerkabloi said... Reply To This Comment

orang johor : betul tu :) tapi kalau renjer belum sempat jadi pekasam dah habis digoreng ikan lampam ni hehe :P

madi said... Reply To This Comment

terbaikk lah renjer! kalau ade ikan pun simpan la sekor dua..:)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

madi : sudah tentu la hehe...jnji ko jadi balik je :P

helmi tanjung said... Reply To This Comment

banyak jgk dapat tu,bsr2 ye ikan kat sungai tu,bestnye kalau dapat ikut renjer memancing~~

renjerkabloi said... Reply To This Comment

helmi : nak ikut renjer memancing jom la..halo je hehe :P

fuad ipoh said... Reply To This Comment

besor2 juge lampam tu renjer..
tak habes2 ye ikan kt sg tu? hehe

renjerkabloi said... Reply To This Comment

fuad : ikan lampam ni byk kt sg tu..tak boleh habis pun kalau takat memancing je :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...