PENUNGGU SUNGAI???



assalammualaikum...


-sg bernam-
|

satu hari tu..

renjer : ajai jom pegi memancing..
ajai : jom la..bosan ni..nak p port mana??
renjer : port biasa la...ok set..

sampai je kat lubuk~~~

Tu dia hampa tengok!!! orang lain mai mancing ja.... depa ni mai berguni-guni bawak jaring...habis satu lubuk sungai ni kena bubuh jaring..nak mancing kat mana lagi tah...bukan la nak kata tak boleh nak menjaring..tau ja port ni bukan ada sapa-sapa punya..tapi pada-pada la..dah tau kawasan tu port kaki-kaki pancing...


tu la dia habaq hang!! spoil je nak memancing takde port dah..
kat sungai penuh botol-botol pelampung jaring..


renjer pon p buat2 interview

renjer : wah pakcik banyak ke dapat menjaring???
penjaring : sekoq pun tak dapat *muke blurrrr je pakcik ni
renjer : takkan la seekor pun tak dapat?? jaring punya banyak tu..
penjaring : malam tadi banyak dapat..puluh2 ekoq.macam2 ikan dapat...
renjer : habis mene ikannye pakcik???




pakcik penjaring tu pun mulakan ceramah :

malam tadi pakcik ada dapat sekoq ikan ni punya pelik..seumur hidup pakcik tak pernah tengok ikan tu..mata dia merah..sirip dia suma merah..bentuk macam ikan baung..pakcik patahkan la sengat dia buh la dalam jut campur dengan ikan yang lain-lain..bila pagi ja pakcik tengok dalam jut sekoq ikan pun tak tingai dah..pelik sungguh!

tu dia! tu dia! patut la muka atak senyum huhuhu...misterius sungguh...


nota renjer : ikan apa tah yang pakcik tu dapat..
dah la hilang dengan ikan-ikan lain..
PENUNGGU itu sungai kot :)



18 komen tak kire kaki pancing:

Galaxy said... Reply To This Comment

seram gak....kalo ikan pelik ni tgkap gmbar ckup r...lepaskan je balik...huhuhuhuh....

http://galaxies-holidays.blogspot.com/2011/10/home-introduction.html

Fatin Mraz said... Reply To This Comment

berapa umo pakcik tuh agak2 nya ya..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

galaxy : die ambik mungkin pikir kalau jual boleh dapat duit banyak kot..limitet ikan tu hahaha...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

fatin Mraz : xpasti la..mungkin dalam lingkungan 40an 50an kot..



lain macam je sampai tye umur ni hihihi... :)

Fatin Mraz said... Reply To This Comment

mm..mana tau.. pakcik tuh lah penunggu tuh.. larikkkk!

renjerkabloi said... Reply To This Comment

Fatin Mraz ; pakcik tu bukan penunggu tapi pakcik tu memang tak boleh nak tunggu dah hahaha... ikan mata merah tu menghantui fikiran die huhu silap2 pencen trus cari ikan hahaha...





tapi renjer rase la die tu orang baru bljar cari ikan..sebap set jaring die baru2 je semua..bot ngn injin pun berkilat lagi..

anamizu said... Reply To This Comment

ha tu dia..
hayutttt :P





.......

alongxp said... Reply To This Comment

aku bukan la kaki pancing,tp penahla folo membe g mancing... tgh2 memancing tu,dlm dok ramai org mancing tu... leh lak ade 2 mamat ni datang,pastu die leh menjaring kat tgh2 org memancing... agak kurang ajar la kan? bukan xnmpk org memancing,nampak,ramai lak tu...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

cik ana : ha ikut la pegi mancing huhuhu..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

alongxp : tu la orang ni mmg mcm2 jenis..nk kne sound tepat baru nak paham :)



dulu renjer kena sekali siap berparang lagi mamat tu.. renjer tak lari pun, die takat ex je..

Ana Farhana said... Reply To This Comment

beso beso ehh ikan kt sini ?

renjerkabloi said... Reply To This Comment

ana farhana : lagi beso-beso kalau tak de yang main jaring hehe :P

wanPb said... Reply To This Comment

huhu..saya kalau jumpa benda pelik2 saya akan tinggalkan atau tak sentuh benda tu..kalau boleh jgn ambik bawak balik..

Ana Farhana said... Reply To This Comment

takott nyerr, mne la hilg ikn2 tu..

renjerkabloi said... Reply To This Comment

wanPb : btul tu..tegor pun jangan.. :)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

ana farhana : maunye xtakut hehe..ikan pun boleh ghaib hahaha...:P

abah khalisha said... Reply To This Comment

suspen je tu

renjerkabloi said... Reply To This Comment

abah khalisha : die nak sabotaj je hahaha....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...