SANTAI BERSAMA ANAK BUAH KE SUNGAI BERNAM





ASSALAMMUALAIKUM





-aiman-
|

dailog dengan aiman (semasa di rumah)

renjer(acik) : kenape ni aiman, ayah mane??
aiman : ayah g mancing tinggal aiman..
renjer(acik) : la kesiannye..abis tu aiman nak buat ape?? main la game tu...
aiman : boring! main game je!! *muka penuh ketidak puas hatian hahaha...
renjer(acik) : ok2 jom ikut acik... kite g kat ayah..
aiman : hah!!btul ke acik!! yey!! *tu dia la sekali je ajak trus jadi je...

vrooommmm...sepanjang jalan si aiman ni bersuara..semua nak di tegurnye..kalau dengan abah die memang takkan bawak la die ke sungai..aiman ni x macam bebudak lain..minat die same macam abah die dah hahaha.. ko kecik lagi la aiman..sekolah pun belum lagi...




sampai je kat lubuk tu trus terkejut abahnye tengok aiman ikut..jenuh berdebat la anak beranak tu hahaha..geli perut tengok gelagat 2 beranak ni...yang si aiman ni pulak memang tak duduk diam..nak sesangat dah pegang joran tu..mase renjer sampai tu ade la dah hasil abah si aiman ni..besar-besar jugak ikan lampam..bertambah riuh la si aiman bila tengok ikan..meh sini aiman acik tangkapkan gambar aiman dengan ikan.. lebor je si aiman senyum..






nota renjer : bukan tak nak bawak bebudak ni ke sungai..nak jaga susah..
semua benda baru bagi dia..mane la tak melompat-lompat...




12 komen tak kire kaki pancing:

madi said... Reply To This Comment

mau satu hari nanti aiman pun jadi pemancing tegaq hahaha.. belajar ilmu sg dengan renjer :)

Fatin Mraz said... Reply To This Comment

lumayan tangkapan nampak... ;D

renjerkabloi said... Reply To This Comment

madi : tentu dah tu..minat die kat ikan nmpak sgt2 dah hahaha...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

fatin Mraz : hasil abah aiman tu..renjer jejalan bawak aiman je.. kesian,boring kate die main game hehe..:)

anamizu said... Reply To This Comment

wahhh3 tu la nama dia kemana tumpahnya kuah kalo x ke lantai :P





cik ana.

renjerkabloi said... Reply To This Comment

cik ana : hehe hobi abahnye turun ke anak la nmpaknye :)

madi said... Reply To This Comment

berapa umur si aiman tu renjer?? mau hebat satu hari nti tu hehe.:)

renjerkabloi said... Reply To This Comment

madi : rasenye belum lagi 3 tahun.. abahnye mmg xbg aiman ni turun ke sg..tpi minat die dah nmpak kat ikan hehehe...

anamizu said... Reply To This Comment

comel si aiman ni..
besar kang konfem hensem!
nak ngorat!
nak ngorat! hehe



cik ana

renjerkabloi said... Reply To This Comment

cik ana : tentu la hensem macam abah die kang hehe..tu kalau die tak jadi pemancing tegaq la..mau hitam kalau duk bejemur memancing hahaha...

Anonymous said... Reply To This Comment

ceyyy!! aiman ikut acik die g sungai hahaha...

renjerkabloi said... Reply To This Comment

ceeyyyy hehehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...